Paul, Matei, Marius şi Theodora sunt împreună echipa Helpaholics, câştigătoarea primei ediţii a Cursei Cumpărăturilor Caritabile, prin care United Way, nouă companii şi aproape 60 de voluntari au ajutat 14 familii dezavantajate cu necesarul de alimente şi produse de uz casnic pentru o viaţă mai uşoară. Cei patru voluntari United Way nu doar că au stabilit un prim record de timp în cadrul competiţiei, dar au şi definit un exemplu de implicare.

În viaţa de zi cu zi, Paul, Matei, Marius şi Theodora sunt colegi de echipă în cadrul firmei de avocatură DLA Piper. Când s-a dat strigarea pentru înscrierea în competiţia caritabilă, cei patru au acceptat o dublă provocare: să folosească cât mai bine în cadrul proiectului donaţia făcută de DLA Piper pentru familia C. şi să strângă încă pe atât din donaţii individuale, pentru a atinge suma de care familia avea nevoie. Din acel moment,Theo şi băieţii au devenit Helpaholics, echipa “dependentă de caritate” care, timp de cîteva săptămâni, a făcut fundraising pentru ca o familie dezavantajată şi copiii acesteia să îşi recapete zâmbetul şi puterea de a merge mai departe.

Paul, Matei, Marius şi Theodora şi-au pregătit planul pentru competiţia caritabilă cu acelaşi profesionalism cu care îşi fac stabilesc strategiile din rolul de avocaţi DLA Piper. De la brioşe vândute în schimbul donaţiilor în clădirea de birouri în care lucrează, până la a strânge donaţii printre colegi, Helpaholics şi-au atins obiectivul de fundraising, determinând zeci de oameni să se alăture gestului generos. Apoi în weekend-ul dinaintea evenimentului, au mers împreună în hypermarket-ul unde urma să aibă loc Cursa Cumpărăturilor Caritabile şi au parcurs încă o dată planul, împărţindu-şi responsabilităţile şi bifând lucrurile de pe listă – aşa cum ar face-o într-o  zi de lucru.

Helpaholics a terminat competiţia în doar 31 de minute şi 36 de secunde, oferind familiei C. alimente şi bunuri în valoare de aproape 1.000 de euro. Mulţumită Helpaholics şi întregii echipe DLA Piper, gemenele Ana şi Maria și sora lor, Alexandra, au primit cadouri care să le ajute să se dezvolte armonios printre care cărţi, jocuri educative, trotinete, alături de hăinuţe şi încălţăminte de care aveau atâta nevoie, iar părinţii lor îşi pot face mai puţine griji pentru nevoile casei, cu alimentele şi obiectele de uz casnic primite.

A fost o experienţă unică pentru noi, din toate punctele de vedere (de la strânsul banilor pentru competiţie, până la alergatul printre rafturi). Cel mai mult ne bucură că am reuşit să ajutăm familia C. şi să aducem un zâmbet copiilor.

Acum, la final, putem spune că efortul nostru a meritat din plin.

Paul

Paul, Matei, Marius şi Theodora sunt doar câţiva dintre membrii echipei DLA Piper care, prin orele de muncă pro-bono în contul United Way, voluntariat ca mentori sau tutori în programele noastre şi prin donaţii recurente, reuşesc să îşi aducă propria contribuţie la o comunitate mai bună şi mai unită.

DLA Piper şi angajaţii acesteia susţin activitatea United Way România încă din 2011. Compania încurajează şi susţine implicarea individuală a acestora prin donaţii salariale lunare şi ca voluntari. Membrii echipei DLA Piper şi-au donat timp şi energia lor, participând ca voluntari United Way la Maratonul Internaţional Bucureşti şi la evenimentul internaţional de voluntariat organizat de United Way  – “Day of Action”. Un exemplu de implicare porneşte chiar din vârful organizaţiei, de la Marian Dinu, Country Manager DLA Piper România, membru al board-ului United Way România încă din 2011 şi de două ori Vicepreşedinte al acestuia în perioada 2012 – 2014. Marian Dinu este şi membru al Societăţii Tocqueville, care are o tradiţie de 30 de ani şi care reuneşte peste 25.000 de donatori individuali majori ai United Way din toată lumea.

Mai mult, compania asigură Fundaţiei United Way România servicii juridice pro-bono (anul trecut, acestea s-au ridicat la 5.000 de euro), oferind organizaţiei ocazia să economisească bugetul pe care l-ar fi alocat şi, în acelaşi timp, să beneficieze de servicii premium.

În cei cinci ani de parteneriat, membrii echipei DLA Piper au contribuit la programele sociale ale United Way cu 57.000 de euro – donaţii lunare salariale, în timp ce compania a alocat prin fondul său Charitable Trust alţi 13.000 de euro pentru integrarea socio-profesională a tinerilor dezavantajaţi.

Toate eforturile companiei şi ale angajaţilor săi de a ne fi alături ne-au ajutat până acum să oferim tinerilor dezavantajaţi pe care îi susţinem: servicii de consiliere vocaţională, training-uri de specializare susţinute de profesionişti calificaţi, programe de mentorat, sprijin în a-şi găsi un loc de muncă şi a-l păstra, job shadowing şi oportunităţi de internship şi sprijin financiar pentru echipamente sau kit-uri profesionale.

DLA Piper este unul din cei peste 60 de parteneri United Way România care aleg să investească în comunitate.