În 2016, Fundația United Way România a promovat la Maratonul și Semimaratonul Internațional București educația în sănătate pentru copiii din medii dezavantajate. Astfel, a dat șansa unui număr de 100 de copii defavorizați să practice un stil de viață sănătos, oferindu-le acces la antrenamente sportive, echipament sportiv și o alimentație complementară sănătoasă. Pentru susținerea copiilor, la Maraton și Semimaraton au alergat peste 550 de persoane, dintre care 350 sunt angajați ai mai multor companii din România, partenere United Way.

Fondurile strânse în acest an au fost folosite pentru achiziția de abonamente la antrenamente săptămânale de înot și aerobic, precum şi echipament sportiv pentru cei 100 de copii, dotarea cu articole sportive a unui centru de zi pentru aceștia (mini-haltere, coardă, hula hoop, palete de badminton, coș de baschet) și o excursie de o zi la munte pentru cei mai implicați dintre ei, incluzând o drumeție și un picnic sănătos. În completarea activităților sportive, copiii participă săptămânal la workshop-uri în cadrul cărora află cum pot avea unui stil de viață sănătos, pornind de la o alimentație adecvată, continuând cu igiena personală, odihnă, sport și un program echilibrat. Seria de ateliere include chiar și sesiuni interactive de gătit sănătos, prin care fiecare copil află cum poate integra nutrienți și vitamine în mesele zilnice, iar la final primește o recompensă sănătoasă.

20160906_115410  img-20160909-wa0019

Proiectul de anul acesta al organizației încurajează informarea și educarea părinților și copiilor cu privire la importanța unei alimentații echilibrate și a activităților sportive în viața de zi cu zi, asigură mese sănătoase și echilibrate în fiecare zi, echipamente sportive în funcție de nevoile specifice ale copiilor și înscrierea acestora la diverse sporturi, în funcție de aptitudini. România se confruntă de mai mulți ani cu o situație alarmantă în ceea ce privește alimentația și educația sportivă a copiilor: o treime dintre copiii cu vârsta de 8 ani este supraponderal și doar unul din zece practică un sport în afara programului de școală. Situația este însă cu mult mai gravă în cazul familiilor dezavantajate unde din cauza lipsurilor materiale părinții se află în imposibilitatea de a le oferi propriilor copii orice tip de activități extracurriculare. Din cauza nivelului scăzut de educație și de informare privind sănătatea, alimentația și sportul, jumătate dintre părinți nu sunt nici măcar conștienți de problemele de sănătate ale propriilor copii.

14633168_10154564180484004_6058842026045541205_o   carmen-pista-alergare-1024x682

Ambasadorii cauzei United Way din acest an au fost Carmen Brumă, realizator TV – pentru Semimaratonul din 14-15 mai – și Sorina Fredholm, Creative Director World Class, și Mikael Fredholm, CEO World Class – pentru Maratonul din 8-9 octombrie. Toți cei trei au acceptat statutul de ambasador, alergând în diferite curse în cadrul celor două evenimente pentru a atrage atenția asupra nevoii copiilor dezavantajați de a avea acces la educație în sănătate. Mai mult, ambasadorii cauzei au ales să meargă dincolo de rolul lor de pe pista de alergare și să se implice direct în inițiativa de educație și prevenție a United Way România. Astfel, atât Carmen Brumă, cât și soții Fredholm au organizat lecții de sport și alimentație sănătoasă pentru o parte din copiii care beneficiază de proiectul inițiat de United Way.

dsc_0085  dsc_3416

Companiile care au acceptat să susțină cauza educației în sănătate pentru copiii din familii defavorizate în 2016 la cele două evenimente sunt: Carrefour, Central European Financial Services, Citi, Dacris, Genpact, Kinstellar și Veranda. Printre cei care au luat startul la Maraton și Semimaraton în numele United Way România în 2016 se numără și Steven van Groeningen – Președintele și CEO Raiffeisen Bank, Andrei Pogonaru – ‎Partener Central European Financial Services și Shibu Nambiar – COO Genpact Europe, Latin America and Africa.

dsc_0103  dsc_0062

United Way România este una dintre organizațiile asociate Maratonului și Semimaratonului Internațional București încă de la prima ediție. Fiecare din cele două evenimente a reunit în 2016 peste 13.000 de participanți.