ÎNTRERUPI ȘCOALA, ÎNTRERUPI O CARIERĂ.

În România, doar o treime dintre cei care se nasc în medii defavorizate termină școala generală. Așa spun datele din ”Strategia națională privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2015-2020”. Și probabil așa simți și tu, de câte ori vezi știri despre celelalte două treimi: despre familiile atât de sărace încât trebuie să-și pună copiii la muncă sau despre copiii atât de pierduți încât nu mai găsesc drumul către o viață mai bună.

Iar când întrerup școala, copiii întrerup, de fapt, posibilitatea unei cariere. Pentru că fiecare copil e un potențial adult cu o carieră reușită: fetița care n-a ajuns la școală pentru că a stat cu frații mai mici acasă ar fi putut să fie doctorița care salvează zeci de vieți; băiatul care ”dă la păsări” în loc să dea teza ar fi putut să fie inginerul viitorului. Și câte alte povești frumoase sunt întrerupte înainte să aibă măcar o șansă!

 

Ca să încurajăm educația fără întrerupere, avem nevoie de ajutorul tău. 

Al tău, al vostru, al tuturor. 

Iată care sunt programele noastre prin care ajutăm 6500 de copii din medii defavorizate să poată să meargă la școală și să își continue educația:

 

ÎNVAȚĂ SĂ REUȘEȘTI

Când un copil merge la școală, șansele de reușită nu sunt doar ale lui, ci ale întregii comunități. Și la fel, abandonul școlar nu este doar o problemă a copilului, ci a întregii comunități. De aceea, am dezvoltat un program integrat de intervenție care îi pune împreună pe toți cei care se pot implica în creșterea copilului: părinți, profesori, membri-cheie din comunitate, voluntari.

Astfel, copiii din familii vulnerabile primesc ajutor la teme și kituri educaționale, precum și mese calde. În același timp, sunt implicați în activităţi sportive și extraşcolare (excursii ori ateliere creative, de exemplu) care îi motivează să meargă la școală și să obţină rezultate mai bune.

În același timp, în cadrul Academiei Părinților discutăm despre nevoia copilului de a fi sprijinit în activitățile care sunt legate de învățare, despre importanța educației parentale pozitive, violența în familie și drepturile copilului.

La întâlnirile Academiei Profesorilor discutăm despre abordările pedagogice cele mai potrivite atunci când este vorba despre copii vulnerabili sau proveniți din medii dezavantajate și punem bazele unei comunicări reale și constructive între părinți și profesori.

EDUCAȚIA – CENTRUL SCHIMBĂRII ÎN COMUNITATE

În anul 2017 am început acest program care se va desfășura pe durata a 5 ani, perioadă în care ne propunem să înființăm și să susținem 12 Centre care să funcționeze hub-uri comunitare.

Având la bază bunele practici ale proiectului Învață să reușești și beneficiind de o finanțare oferită de Fundația Velux, programul Educația – Centrul Schimbării în Comunitate dezvoltă un model integrat de intervenție, menit să genereze o schimbare de durată în comunitate.

Scopul nostru este să contribuim la scăderii ratei de abandon școlar, prin îmbunătățirea relației din cercul comunitate-școală-familie, care îl are pe copil în centru.

Cele 12 Centre Comunitare funcționează la Urlați, Fundulea, Băicoi, Jilava, Pădureni, Cluj-Napoca (Pata-Rât), Sânandrei, Mașloc, Carani, Șemlacu, Bucovăț și Școala nr. 20 Timișoara.