,,EDUCAȚIA ESTE PREMISA PROGRESULUI, ÎN FIECARE SOCIETATE, ÎN FIECARE FAMILIE” (Kofi Anan)
Toți copiii au dreptul la educație, indiferent de mediul în care s-au născut. Cu toate acestea, în România, numai o treime dintre copiii defavorizaţi termină şcoala generală. Când părinții lor se luptă pentru traiul zilnic, educația copiilor nu mai este o prioritate. Iar fără oportunități reale și acces continuu la educație, mulți dintre acești copii riscă să ajungă la rândul lor adulți în dificultate, care nu-și vor putea susține familia.
United Way crede în abordarea integrată a educației. Educația înseamnă mai mult decât o clasă, mai mult decât un profesor. Pentru ca un copil sau un tânăr să aibă acces la educație de calitate este nevoie de implicarea tuturor membrilor comunității pentru a crea un mediu propice învățării, unde visurile sunt încurajate și oportunitățile oferite celor care au nevoie de ajutor.
Principalele noastre programe în educație sunt:
- Învață să reușești
- Educația – Centrul Schimbării în Comunitate
- Educație pentru viitor
- Aventură prin lectură
- Invață să reușești – servicii integrate în comunitate
În anul 2022, United Way România a sprijinit un număr de 7.936 de copii, din medii defavorizate, să nu își întrerupă educația, astfel:
■ 3.357 copii din comunități sărace au avut acces la servicii integrate în vederea prevenirii abandonului școlar;
■ 1.800 de copii spitalizați pe o perioadă lungă de timp au participat la programe educative și de terapie prin artă;
■ 1.650 copii din centre de plasament și școli publice din medii defavorizate au avut acces la activități educaționale;
■ 1.129 copii din medii defavorizate au beneficiat de activități de literație;
■ 923 de părinți au participat la Academia Părinților, în cadrul căreia au fost susținuți să își dezvolte abilitățile parentale și au beneficiat de consiliere psiho-socială;
■ 421 de profesori au participat la Academia Profesorilor – întâlniri cu specialiștii în care au fost abordate aspecte practice legate de munca cu copiii și tinerii aflați în situații de vulnerabilitate;
■ 155 de profesori au participat la cursul Managementul sistemic al clasei de elevi, unde au fost abordate temele privind comunicarea și relaționarea în mediul școlar, abordarea pozitivă a comportamentelor dificile, tehnici și metode de stimulare a învățării active, precum și rolul școlii în comunitate și importanța implicării comunității.