CURSA CUMPĂRĂTURILOR CARITABILE

Fundația United Way România, cu sprijinul Carrefour, a organizat prima ediție a Cursei Cumpărăturilor Caritabile, în care 57 de voluntari – angajați din nouă companii, jurnaliști și bloggeri – s-au înscris într-o cursă contracronometru, pentru a ajuta 14 familii defavorizate.

Împărțiți în echipe de câte 4 și încurajați de colegi, voluntarii au încercat ca în timp record să achiziționeze necesarul de alimente și produse de uz personal, necesare primelor familii înscrise în proiect. Timp de 2 ore, echipele, aspirante și la titlul de ”Cele mai rapide cumpărături” au umplut coșul unei familii dezavantajate, pe baza unei liste de nevoi prestabilite și în limita unui buget donat de compania pe care a reprezentat-o. Pe lângă alimente, produse de igienă, cumpărăturile pentru cele 14 familii au inclus frigidere, mașini de spălat, biciclete și jucării pentru cei mici.
Prima ediție a Cursei Caritabile de Cumpărături a numărat aproape 60 de concurenți, valoarea totală a bunurilor donate în cele două ore de competiție depășind 60.000 lei.

30_mai_united_way_cameliasirli_144

”Cursa Cumpărăturilor Caritabile este un proiect în care abordăm diferit atât relația cu beneficiarii programelor noastre cât și cu sponsorii proiectelor derulate de United Way România. Numărul voluntarilor din companii și media înscriși în cursă a fost mai mare decât estimările inițiale așa încât suntem optimiști în ce privește următoarele etape ale competiției. În opinia noastră, toți participanții la acest proiect sunt câștigători indiferent de locul pe care au terminat cursa iar cel mai important premiu pe care îl primesc cei 57 de voluntari este bucuria de a dărui”, a declarat Cristina Damian, Director Executiv United Way România.

În România, statisticile oficiale arată că 70% din bugetul lunar al unei gospodării cu venituri medii este utilizat pentru a asigura necesarul de produse de bază. În mediile dezavantajate, veniturile unei familii sunt de multe ori insuficiente pentru a acoperi aceste cheltuieli de bază, în special când membrii familiei trebuie să compenseze lipsa serviciilor sociale de stat, lipsa accesului la servicii medicale și chiar și la alocații, în cazul copiilor.

Prin Cursa Cumpărăturilor Caritabile, United Way România a ales să ajute familii din București și zonele limitrofe, cu venituri financiare reduse, ai căror membri se confruntă cu probleme de sănătate sau cu lipsuri acute de resurse, dar care doresc să le ofere copiilor lor un viitor mai bun.

„Cursa Cumpărăturilor Caritabile, o acțiune umanitară în care Carrefour a crezut de la bun început, este un ajutor binevenit pentru toate familiile care au venituri financiare precare. Suntem alături de orice gest caritabil care poate veni în sprijinul familiilor cu dificultăți financiare sau acțiuni prin care le putem asigura produse de maximă necesitate și le aduc bucurii și zile mai senine în case. Ne-a plăcut cu atât mai mult această inițiativă cu cât a reușit să mobilizeze angajați din companii, jurnaliști din presa românească și bloggeri pentru o cauză nobilă, totul organizat într-o manieră creativă, printr-o cursă contracronometru de cumpărături”, a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing&Comunicare Carrefour România.

Membrii echipelor concurente sunt angajați ai companiilor Carrefour, Centrade-Cheil, Cetelem, DLA Piper, IBM, Raiffeisen Bank, Raiffeisen Leasing, Veranda (Central European Financial Services și Genpact Europe.

Printre cei care au luat startul în competiția de cumpărături caritabile se numără și bloggerii Anca Leibovici, Oana D. Botezatu, Alexandra Druță, Ariel Constantinof, Bianca Moruș, Andrei Vulpescu, Florin Grozea și Alina Aliman, redactor Alistmagazine.ro, care au făcut cumpărături pentru două dintre familiile beneficiare ale evenimentului. Un alt susținător United Way care a participat la eveniment este Diana Bart, prezentator Prima TV, care a înmânat medaliile și diplomele câștigătorilor în cadrul festivității de premiere.

Echipe bloggeri

Echipa care a câștigat prima ediție este ”Helpaholics”, formată din angajați ai companiei DLA Piper, care au reușit performanța de a face cumpărăturile din listă în 31 de minute şi 36 de secunde. Pe poziția secundă s-a situat echipa ”Speed for Need”, de la Raiffeisen în timp ce locul al treilea a fost ocupat de echipa ”United for Good” formată din bloggerii Alina Aliman, Oana Botezatu, Andrei Vulpescu și Bianca Moruș. Pe lângă efortul echipei DLA Piper care a făcut campanie de fundraising în cadrul echipei, trebuie menționat și efortul echipei IBM România care a suplimentat bugetul alocat de companie din resurse proprii cu peste 700 de euro.

Echipa DLA Piper - locul I

Locul II - Raiffeisen Bank

Locul III

Prin programele sale, United Way România sprijină anual peste 500 de familii să iasă din dificultate și să spere la o viață mai bună. Prin ajutorul pe care United Way România îl acordă, părinții sunt susținuți profesional – pentru a își găsi un loc de muncă, financiar – pentru a își întreține familia cu puținele resurse pe care le au, parental – pentru a-și susține copiii să primească o educație de calitate, în timp ce copiii sunt integrați în centre de zi unde sunt ajutați să își continue școala indiferent de lipsurile de acasă. Astfel, întreaga familie este ajutată să rămână împreună și să depășească greutățile pe care le întâmpină.